НП Логістик впровадив проєкт Lean

Lean - трендова концепція вдосконалення у всьому світі

Основа цієї концепції — цінність послуг компанії для клієнтів на кожному етапі їх створення та надання. 
Можна із впевненістю сказати, що в НП Логістик вже успішно закладено фундамент «Ощадливого виробництва» (Lean), та попереду найцікавіше – безперервне вдосконалення компанії!

Проєкт «Ощадливе виробництво» (Lean) стартував у компанії на початку травня 2020 року. Першим етапом було знайомство з методологією Lean*, інструментами та філософією Кайдзен* (Kaizen). Було проведено низку презентацій для співробітників усіх рівнів НП Логістик: від ТОП-керівників до працівників наших складів.
Одним з ключових принципів Кайдзен є сворення робочих команд - працівники стають членами відповідних «Гуртків якості».Кожен такий гурток налічує до 8 осіб – по 1 представнику від кожного департаменту компанії. В рамках проєкту «Ощадливе виробництво» вони регулярно збираються 1-2 рази на місяць. На засіданнях члени «Гуртків якості» визначають втрати, обговорюють шляхи їх усунення та знаходять нові рішення, як удосконалити роботу компанії НП Логістик. На другому етапі впровадження Lean (у червні) співробітники НП Логістик почали використовувати ще й інструмент 5S*. Зокрема, в рамках 5S постійно проводяться контрольні перевірки робочих місць всіх працівників компанії. Ідеальний порядок - один іх проявів справжнього командного духу в компанії.
В рамках впровадження Lean на території складів НП Логістик розміщені дошки з інформацією про проєкт, а також скриньки для подачі співробітниками компанії пропозицій з поліпшення роботи їх підрозділів та в компанії в цілому. До речі, команда НП Логістик не перестає генерувати нові ідеї, щоб наш сервіс зсередини працював ще досконаліше. І ось яскравий приклад такого покращення: у кінці червня на нашому складі з’явився оригінальний складський транспорт – новенький триколісний велосипед з корзиною. Він вже допомагає нашим працівникам набагато швидше пересуватися по складу, чим значно прискорює обробку клієнтських замовлень. Уявляєте, такий невеличкий велосипед може розганятися до швидкості аж 20 км/год та перевозити в корзині товари загальною вагою до 25 кг.

Перший принцип Кайдзен – фокус на клієнтах. Для компанії, що використовує Кайдзен, найважливіше, щоб їхня продукція або послуги задовольняли усі потреби клієнтів. Звісно, НП Логістик прагне надавати своїм клієнтам найкращі та найсучасніші послуги з фулфілменту та складської логістики. Саме тому на другому етапі впровадження Lean в компанії було вирішено зробити Кайдзен своєю філософією, керуватися якою усі її працівники будуть у щоденній роботі. З моменту запуску проекту співробітники компанії активно долучилися до його впровадження: ми вже визначили декілька видів втрат згідно Кайдзен та сформували шляхи їх усунення. Тепер разом з усією командою рухаємося в цьому напрямку, оскільки вирішення цих втрат в роботі дозволить ще більше вдосконалити процеси обробки клієнтських замовлень, закупівель та поставок в компанії, повністю автоматизувати документообіг. Проект Lean орієнтований на підвищення ефективності роботи нашої компанії та забезпечення максимальної зручності в роботі нашого персоналу

 ділиться досвідом Андрій Нестеренко, директор НП Логістик

* Словник Lean:

  • Що таке Lean?

    Ощадливе виробництво або Lean (від англ. Lean production, lean manufacturing) – концепція управління підприємством, яка заснована на постійному прагненні до усунення всіх видів втрат. 
    Основа концепції —цінність продукту для споживача (клієнта) на кожному етапі його створення. Відповідно до Lean, вся діяльність підприємства поділяється на:● операції та процеси, що додають цінність споживачеві;● операції і процеси, що не додають цінності споживачеві. Планомірне скорочення другої групи шляхом безперервного усунення втрат, тобто дій, які споживають ресурси, але не створюють цінності (наприклад зайві переміщення або зайві етапи обробки), є завданням «Ощадливого виробництва»

  • Що таке Kaizen?

    Кайдзен (Kaizen) – це започаткований в Японії підхід до поліпшення роботи організації. У сучасному розумінні Кайдзен – це система взаємопов'язаних дій, направлених на безперервне покращення якості, технологій, процесів, корпоративної культури, продуктивності праці, надійності, лідерства та інших аспектів діяльності компанії. 
    Система базується на залученні до процесу поліпшень усіх працівників – від рядового співробітника до керівника верхньої ланки. Кожен пропонує невеликі поліпшення на регулярній основі – не протягом якогось певного періоду, а постійно. Пропозиції не обмежуються якоюсь окремою галуззю, наприклад, виробництвом або маркетингом, а охоплюють всі напрямки, де можна досягти поліпшень. Більшість з них не носять глобального характеру, а є незначними вдосконаленнями. Але у цьому й полягає суть системи Кайдзен – велика кількість малих, незначних поліпшень призводить до суттєвого поліпшення якості

  • Що таке 5S? 

    5S – система організації й раціоналізації робочого місця працівників за назвою п’яти японських слів: ● сеірі – «сортування»,  ● сеітон – «дотримання порядку», ● сеісо – «утримання в чистоті»,  ● сеікецу – «стандартизація», ● сіцуке – «формування звички»